Peak
För dig med Depå eller Investeringssparkonto via Peak
Verksamhet
Fors & Partners arbetar med investeringsrådgivning och försäkringsförmedling. De anställda på Fors & Partners som arbetar med investeringsrådgivning är licensierade av Swedsec och de som arbetar med försäkringsförmedling är licensierade av Insuresec.
Försäkringsförmedling
Tillsyn investeringsrådgivning
Fors & Partners, agerar inom investeringsrådgivning som anknutet ombud till värdepappersbolaget Peak AM Securities AB enligt lag (2007:528) om värdepappersmarknaden. Fors & Partners får marknadsföra investerings- eller sidotjänster, ta emot eller vidarebefordra instruktioner eller order avseende investeringstjänster eller finansiella instrument, placera finansiella instrument samt tillhandahålla investeringsrådgivning till kund avseende finansiella instrument eller tjänster. Peak AM Securities AB ansvarar för ren förmögenhetsskada som ombudet genom sin verksamhet uppsåtligen eller av oaktsamhet orsakar kunden.
Trygghet
Fors & Partners förvarar aldrig några kunders pengar inom det egna företaget. Det innebär att kunder aldrig har någon kreditrisk gentemot bolaget. Kunders kontanter och värdepapper förvaras alltid hos svenska väletablerade depåinstitut som omfattas av både insättningsgarantin och investerarskyddet.
Här kan du läsa mer om insättningsgarantin och investerarskyddet: Insättningsgarantin och investerarskyddet
Klagomål
Om klagomål uppstår bör du först och främst vända dig till den medarbetare på Fors & Partners som du haft kontakt med angående det ärende som gäller. Om klagomålet är att betrakta som ett enkelt fel eller ett missförstånd kommer detta att åtgärdas snarast möjligt. Skulle du fortfarande vara missnöjd efter detta kan du gå vidare genom att skriftligen kontakta klagomålsansvarig.
Jesper Dahlöf
FCG Risk & Complience AB 559005-7773
Östermalmstorg 1
114 42 Stockholm
Beskriv vad som du anser har blivit fel och vem som handlagt ärendet tidigare. Därefter kommer du få en skriftlig bekräftelse på att ärendet mottagits samt, i förekommande fall, frågor att besvara om detta behövs för att kunna utreda ärendet. Efter utredning erhåller du ett skriftligt svar.
Kan vi inte besvara ditt ärende inom 14 dagar från det att vi tar emot klagomålet, får du skriftlig information om detta samt information om den fortsatta handläggningen av ditt ärende.
Vår ambition är att om klagomål uppstår ska detta behandlas snabbt, effektivt och på ett omsorgsfullt sätt.
För att få din sak prövad kan du vända dig till:
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174, 101 23 Stockholm
Tel. 08 – 508 860 00
Ytterligare information finns på www.arn.se
Information lämnas också hos Konsumenternas Försäkringsbyrå, Box 24215, 104 51 Stockholm, se vidare www.konsumenternasforsakringbyra.se samt hos Konsumenternas Bank och Finansbyrå, Box 24233, 104 51 Stockholm, tel. 08 – 24 30 85, se vidare www.konsumentbankbyrån.se.
Swedsec
Adress: Blasieholmsgatan 4B, 4tr. 111 48 Stockholm
Telefon: 08-56 26 07 10
E-post: info@swedsec.se
Webbplats: www.swedsec.se
Finansinspektionen
Adress: Box 7821, 103 97 Stockholm
Telefon: 08-787 80 00
Fax: 08-24 13 35
E-post: finansinspektionen@fi.se
Webbplats: www.fi.se.
Bolagsverket
Adress: 851 81 Sundsvall
Telefon: 060-18 40 00 Fax: 060-12 98 40
E-post: bolagsverket@bolagsverket.se
Webbplats: www.bolagsverket.se